Vana-Kastre külas asuva Tohvri katastriüksuse detailplaneeringu planeeringuala muutmine

31.10.24

Kastre Vallavalitsus otsustas 24.10.2024 korraldusega nr 553 muuta Vana-Kastre külas asuva Tohvri katastriüksuse detailplaneeringu planeeringuala. Kastre Vallavalitsuse 06.10.2022 korraldusega nr 520 algatati Vana-Kastre külas asuv Tohvri katastriüksuse detailplaneering, milles märgiti Planeerimisseadus (edaspidi PlanS) § 128 lõike 5 kohaselt planeeringuala asukoht, sealhulgas planeeringuala piir ja suurus, detailplaneeringu koostamise vajadus ning võimalike uuringute vajadus. Detailplaneeringu eesmärgiks on planeeringuala kruntideks jagamine ja ehitusõiguse määramine nelja üksikelamu ning neid teenindava abihoonete püstitamiseks. Algatamisel oli planeeringualaks Tohvri katastriüksus (kinnistu registriosa nr 21913750, katastritunnus 50101:001:0001, pindala on 7248 m2, sihtotstarve 100% maatulundusmaa) st planeeritava ala pindala oli 7248 m2. Huvitatud isikud on esitanud Kastre Vallavalitsusele avalduse detailplaneeringuala muutmiseks. Selgituseks oli lisatud, et tulenevalt Maa-ameti 17.09.2024 ja Transpordiameti 19.09.2024 kirjades esitatud arvamusest palume laiendada Vana-Kastre külas Tohvri katastriüksuse detailplaneeringu planeeringuala vastavalt lisatud skeemile. Maa-amet 17.09.2024 oli kirjas välja toonud, et on seisukohal, et kuna osaliselt on juurdepääsutee osas maareform pooleli, siis on planeeringualale ja piirnevatele katastriüksustele avaliku juurdepääsu tagamiseks otstarbekas planeeringuala laiendada ja moodustada reformimata maadele avalikult kasutatavad transpordimaa krundid. Transpordiamet tõi 19.09.2024 kirjas välja, et tuleb täpsustada planeeringuga kavandatava Hoidla katastriüksusel (29101:001:0802) asuva riigitee ristumiskohta ja juurdepääsutee laius, lähtuda kergliiklustee projekti lahendusest. Hetkel on planeeringus nimetatud juurdepääsutee laiuseks 5,5 m, kuid kergliiklustee projektis 4,5 m. Kui planeeringuga soovitakse muuta kergliiklustee projekti lahendust (kavandada laiem juurdepääsutee), tuleb seda selgelt ning üheselt mõistetavalt planeeringus käsitleda. Täpsustada planeeringuga kavandatava Teenurga katastriüksusel (29101:001:0808) asuva ristumiskoha juurdepääsutee lahendus (katete (ulatuse) lahendus), lähtuda kergliiklustee projekti lahendusest. Kastre Vallavalitsus on seisukohal, et antud planeeringuala piiri muudatus ei ole ulatuslik ja oluline, sest seoses piiride muutmisega ei muutu planeeringuala eesmärk ja planeeringuala piiride muutmine ei muuda planeeringu põhilahendust. PlanS § 130 lõike 3 kohaselt on planeeringuala muutmine lubatud planeerimisalase tegevuse korraldaja ja huvitatud isiku kokkuleppel. Detailplaneeringu planeeringuala muutmisega on planeeritava ala pindala ligikaudu 8900 m2 ning see hõlmab  Tohvri katastriüksust (katastritunnus 50101:001:0001) ja osaliselt reformimata katastriüksuseid (katastritunnus 29101:001:0808 ja katastritunnus 29101:001:0802) ning osaliselt Sillapesa katastriüksust (katastritunnus 50101:001:0112), et tagada juurdepääsu terviklikkus. Sillapesa katastriüksuse (katastritunnus 50101:001:0112) omanikud on nõustunud Tohvri katastriüksuse planeeringuala muutmisega ning vastava nõusoleku ka allkirjastanud. Planeeringuala muutmisest informeeritakse kooskõlastajaid, koostöö tegijaid ja kaasatavaid PlanS § 135 lõike 6 märgitud etapis st siis kui teatatakse detailplaneeringu avalikust väljapanekust käesoleva seaduse § 127 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isikuid ja asutusi. Uus planeeringuala on nähtav korralduse lisas ja valla veebilehel detailplaneeringute avalikustamise keskkonnas EVALD. Täiendav info: Kati Kala, kati.kala@kastre.ee, 7446521.

Tohvri katastriüksuse detailplaneeringu algatamine

Kastre Vallavalitsus otsustas 6. oktoobri 2022 korraldusega nr 520 algatada Vana-Kastre külas asuva Tohvri katastriüksuse detailplaneeringu.

Planeeringualaks on Tohvri katastriüksus (kinnistu registriosa nr 21913750, katastritunnus 50101:001:0001, pindala on 7248 m2, sihtotstarve 100% maatulundusmaa). Ehitisregistri andmetel katastriüksusel paikneb  kaks hoonet – elamu (ehitisregistri kood 104022818, ehitisealune pind 54,0 m2) ja kõrvalhoone (ehitisregistri kood 104022819, ehitisealune pind 39,0 m2). Planeeritava ala pindala kokku on 7248 m2.

Detailplaneeringu eesmärk on planeeringuala kruntideks jagamine ja ehitusõiguse määramine nelja üksikelamu ning neid teenindava abihoonete püstitamiseks. Planeerimisseaduse § 125 lõike 2 kohaselt on detailplaneeringu koostamine nõutav üldplaneeringuga määratud detailplaneeringu koostamise kohustusega alal või juhul. Mäksa valla üldplaneeringu (seletuskirja peatükk III-6) kohaselt on detailplaneeringu koostamine kohustuslik, kui hajaasustusalal soovitakse hoonestust tihendada või ehitusõigust taotleda suuremal määral, kui see on tsoonis üldnormina 100/1 lubatud või kui uushoonestus on naabri elukondlike hoonete mõttelises privaatsusringis, st lähemal kui 100 m. Detailplaneeringu algatamine ei ole vastuolus Mäksa valla üldplaneeringuga ja koostatava detailplaneeringuga ei muudeta kehtivat Mäksa valla üldplaneeringut. Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimise süsteemi seaduse § 33 lõike 2 ja lõike 6 ning Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 “Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu” alusel ei kaasne detailplaneeringuga kavandatud tegevusele keskkonnamõju strateegilise hindamise kohustust. PlanS § 124 lõike 5 alusel on detailplaneeringu koostamisel, kui planeering on aluseks keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lõike 1 kohasele tegevusele, kohustuslik keskkonnamõju strateegiline hindamine. PlanS § 124 lõike 6 kohaselt tuleb detailplaneeringu koostamisel, mis eeldatavalt avaldab Natura 2000 võrgustiku alale mõju, anda eelhinnang ja kaaluda keskkonnamõju strateegilist hindamist, lähtudes keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lõigetes 4 ja 5 sätestatud kriteeriumidest ning § 33 lõike 6 kohaste asjaomaste asutuste seisukohtadest. Detailplaneeringuga kavandatud tegevus ei ole olulise keskkonnamõjuga ja planeeritav ala ei asu Natura 2000 võrgustiku alal, mistõttu puudub vajadus eelhinnangu koostamiseks ja seeläbi keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise kaalumiseks.  Keskkonnaregistri EELIS ja Maa-ameti andmetel ei ole Tohvri katastriüksusel registreeritud kaitsealuseid liike. Kokkuvõttes järeldub, et kavandataval tegevusel puudub keskkonnamõju eelhinnangu andmise kohustus. Siit ka järeldub, et keskkonnamõju hindamise algatamata jätmise otsuse korral ei pea küsima seisukohta asjaomastelt asutustelt KeHJS § 33 lõike 6 sätestatud korras. Kastre Vallavalitsus on seisukohal, et keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik PlanS § 126 lõike 1 punkti 12 kohaselt detailplaneeringu menetluse käigus. Detailplaneeringut algatades uuringute ja analüüside tegemise vajadus puudub.

Korralduse ja korralduse lisaga (sh planeeringuala piir) on võimalik tutvuda avalikus dokumendiregistris, Ametlikes Teadaannetes, Kastre valla veebilehel planeeringute avalikustamise keskkonnas EVALD.

Eskiis joonis

Lisainfo:

Kati Kala

maaspetsialist

744 6521

kati.kala@kastre.ee