Hugo katastriüksuse detailplaneeringu kehtestamine

Kastre Vallavalitsus otsustas 17. augusti 2023 korraldusega nr 665 kehtestada Sarakuste külas asuva Hugo katastriüksuse detailplaneeringu.

Käesoleva detailplaneeringu koostamise eesmärk on planeeringuala kruntideks jagamine ja ehitusõiguse määramine viie üksikelamu püstitamiseks. Planeeritava ala pindala kokku on 4,25 hektarit. Planeeringualal kehtiv detailplaneering puudub. Kõnealune detailplaneering on kooskõlas kehtiva üldplaneeringuga ehk detailplaneering ei sisalda Mäksa valla üldplaneeringu põhilahenduse muutmise ettepanekut. Planeeringu lahendusega määratakse ehitusõigus viie üksikselamu ning päikesepargi rajamiseks. Selleks moodustakse viis üksikelamu maa krunti, üks tootmismaa krunt päikesepargi rajamiseks, üks transpordimaa krunt juurdepääsutee jaoks ning üks tootmismaa krunt puurkaevu jaoks.

Planeeritud hoonete suurim lubatud arv krundil on kolm – põhihoone ja kaks abihoonet. Hoonete lubatud maksimaalne kõrgus on põhihoonel 9,0 meetrit ning abihoonetel 5 meetrit. Hoonete suurim lubatud ehitisealune pind on 400 ruutmeetrit. Lubatud katusekallete vahemik on 20o – 45o ning varikatused ning abihooned on lubatud ka katusekaldega 15o -30o. Planeeringuala on lubatud piirata kuni 1,5 meetri kõrguse puit- või võrkpaneelpiirdega, mis peavad sobituma hoone arhitektuuri ja ümbritseva keskkonnaga. Lubatud on hekkide rajamine.

Piirde rajamisel tuleb arvestada lumelükkamisega, mis tähendab, et piirde kaugus teest peab olema vähemalt 1 meetrit. Piirete läbipaistvus peab olema vähemalt 50%. Erandina võib läbipaistvus olla väiksem riigitee ääres (kruntide POS 1 ja 2 põhjapoolsel küljel). Teeristidel ei ole lubatud piirdeid paigaldada 90o nurga all, tagada tuleb nähtavus.

Juurdepääs planeeringualale toimub Sarakuste teelt. Kruntidele POS 1, POS 2, POS 3, POS 6 ja POS 8 juurdepääsuks on planeeritud teemaa krunt POS 7, mis on tupiktee ning lõpeb laiendiga, mille abil on tagatud päästetehnika autode ümberpööramis võimalus. Parkimine on lahendatud krundisiseselt. Veevarustus on lahendatud lokaalselt.

Veevarustuseks on planeeritud puurkaev krundile POS 8. Planeeringuala asub väljaspool reoveekogumisala. Kanalisatsioon tuleb lahendada lokaalselt krundisiseselt. Kanalisatsioon on lahendatud reoveepuhastite baasil. Kavandatavaid viibekraave ei ole lubatud ühendada olemasolevate kraavidega. Viibekraavide asemel on lubatud rajada ka imbväljakuid. Lubatud on ka reoveemahutite kasutamine. Täpne lahendus antakse projekteerimisel.

Planeeringuala tuletõrje veevarustus lahendamiseks on kavandatud kaks varianti:

  • Variant 1 – Tuletõrjevesi lahendatakse tuletõrjevee mahutiga. I kasutusviisiga hoonel loetakse veevõtukoha veeallikas piisavaks veekoguseks vähemalt 30 m³, seega peab projekteeritava mahuti minimaalne maht olema vähemalt 303.
  • Variant 2 – Tuletõrje veevarustus lahendatakse planeeringuala lõunaosas asuva olemasoleva tiigi baasil. Sarakuste teele planeeritud kuivhüdrant ühendatakse torustiku abil tiigiga.

Elektrivarustuse planeerimisel on aluseks Elektrilevi OÜ 24.10.2023 väljastatud tehnilised tingimused nr 437673. Soojavarustus on lahendatud lokaalselt. Lubatud on kõik lokaalse kütmise viisid ja kütused, mille kasutamine on keskkonnanormidega kooskõlas. Planeeringuala ehitusõigused realiseerib kinnistu igakordne omanik.

Kastre Vallavalitsusele ei kaasne antud detailplaneeringuga kavandatud hoonete teenindamiseks vajalike teede ja taristu väljaehitamise rahastamise kohustust. Kastre Vallavalitsus ja detailplaneeringust huvitatud isik on sõlminud halduslepingu, millega lepiti kokku detailplaneeringukohaste rajatiste väljaehitamise kohustused ja tingimused. Detailplaneeringu realiseerimise majanduslik mõju on positiivne, kuna elamukrundi planeerimisega kaasneb Kastre vallale võimalik elanike arvu tõus. Positiivne majanduslik mõju avaldub piirkonna heakorrastamise näol. Piirkond muutub atraktiivsemaks uutele elanikele ning seeläbi tõuseb keskmine kinnisvara väärtus. Planeeringualal ja selle vahetus läheduses puuduvad muinsuskaitsealused mälestised või nende kaitsevööndid, mistõttu ei ole alust eeldada, et elamu ja abihoonete püstitamisel oleks negatiivne kultuuriline mõju. Negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale avaldub eelkõige ehitusperioodil lähiümbruse elanikele, suurenenud müra- ja vibratsioonitaseme ning liiklussageduse näol. Kuid tegemist on ajutise loomuga tegevusega, seetõttu võib eeldada, et pikaajaline negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale puudub. Planeeringualal ei paikne looduskaitse all olevaid objekte ning planeeringuga kavandatav tegevus ei too kaasa olulisi keskkonnamõjusid. EELIS andmebaasi alusel alal kaitstavaid taime- ega loomaliike ei ole. Planeeringulahenduse realiseerimine ei põhjusta eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks pikaajaline keskkonnaseisundi kahjustumine, sealhulgas vee, pinnase, õhusaastatuse, olulise jäätmetekke või mürataseme suurenemine. Planeeritava tegevusega kaasneb vähene liikluskoormuse, mürataseme ja õhusaaste suurenemine, mis ei ületa normatiivseid tasemeid.

Kehtestatud detailplaneeringuga on võimalik tutvuda valla veebilehel detailplaneeringute avalikustamise keskkonnas EVALD ja tööajal Kastre Vallavalitsuses aadressil Vallamaja, Kurepalu küla, Kastre vald.

Lisainfo:

Kati Kala

maaspetsialist

kati.kala@kastre.ee

744 6521

Võeti vastu Hugo katastriüksuse detailplaneering ja suunati see avalikule väljapanekule

Kastre Vallavalitsus võttis 18. mai 2023 korraldusega nr 432 vastu ja suunas avalikule väljapanekule Sarakuste külas asuva Hugo katastriüksuse detailplaneeringu.

Käesoleva detailplaneeringu eesmärk on planeeringuala kruntideks jagamine ja ehitusõiguse määramine viie üksikelamu püstitamiseks. Planeeritava ala pindala on 4,25 hektarit.

Planeeringualal kehtiv detailplaneering puudub. Kõnealune detailplaneering on kooskõlas kehtiva üldplaneeringuga ehk detailplaneering ei sisalda Mäksa valla üldplaneeringu põhilahenduse muutmise ettepanekut. Planeeringu lahendusega määratakse ehitusõigus viie üksikselamu ning ühe päikesepargi rajamiseks, mille võimsus on ligikaudu 1 MW. 

Planeeritud hoonete suurim lubatud arv krundil on kolm: põhihoone ja kaks abihoonet. Hoonete lubatud maksimaalne kõrgus on põhihoonel 9,0 meetrit ning abihoonetel 5 meetrit. Hoonete suurim lubatud ehitisealune pind on 400 ruutmeetrit. Lubatud katusekallete vahemik on 20o – 45o ning varikatused ning abihooned on lubatud ka katusekaldega 15o – 30o. Juurdepääs planeeringualale toimub Sarakuste teelt. Veevarustus on lahendatud lokaalselt ja kanalisatsioon reoveepuhastite baasil.

Detailplaneeringu realiseerimise majanduslik mõju on positiivne, kuna elamukrundi planeerimisega kaasneb Kastre vallale võimalik elanike arvu tõus. Positiivne majanduslik mõju avaldub piirkonna heakorrastamisena. Piirkond muutub atraktiivsemaks uutele elanikele ning seeläbi tõuseb keskmine kinnisvara väärtus.

Planeeringualal ja selle vahetus läheduses puuduvad muinsuskaitsealused mälestised või nende kaitsevööndid, mistõttu ei ole alust eeldada, et elamu ja abihoonete püstitamisel oleks negatiivne kultuuriline mõju. Negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale avaldub eelkõige ehitusperioodil lähiümbruse elanikele, suurenenud müra- ja vibratsioonitaseme ning liiklussagedusega. Seepuhul on tegemist ajutise loomuga tegevusega, seetõttu võib eeldada, et pikaajaline negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale puudub.

Planeeringualal ei paikne looduskaitse all olevaid objekte ning planeeringuga kavandatav tegevus ei too kaasa olulisi keskkonnamõjusid. EELIS andmebaasi alusel alal kaitstavaid taime- ega loomaliike pole. Planeeringulahenduse realiseerimine ei põhjusta eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks pikaajaline keskkonnaseisundi kahjustumine, sealhulgas vee, pinnase, õhusaastatuse, olulise jäätmetekke või mürataseme suurenemine.

Planeeritava tegevusega kaasneb vähene liikluskoormuse, mürataseme ja õhusaaste suurenemine, mis ei ületa normatiivseid tasemeid. Vastavalt Eesti Geoloogiateenistuse Eesti pinnase radooniriski kaardile asub planeeringuala 2020. aasta andmetele tuginedes kõrge radoonisisaldusega pinnasel (50-100 kBq/m³). Tegeliku radoonitaseme selgitamiseks tuleb elamu ehitusprojekti koostamisele eelnevalt teostada radoonitaseme mõõtmine pinnases konkreetses ehitatava hoone asukohas, et täpsustada ehitusprojektiga radooniohutu lahendus vastavalt radoonimõõtmise tulemustele.

Detailplaneering on kooskõlastatud Päästeametiga ja Transpordiametiga. Koostööd on tehtud tehnovõrkude valdajatega ning naaberkinnistute omanike ja isikutega, kes on avaldanud soovi olla kaasatud.

 Detailplaneeringu avalik väljapanek toimub  19. juunist 3. juulini 2023. Detailplaneeringuga on võimalik tutvuda tööpäevadel Kastre Vallavalitsuses aadressil Vallamaja, Kurepalu küla, Kastre vald) ja valla veebilehel. Avaliku väljapaneku jooksul on igal isikul õigus avaldada detailplaneeringu kohta arvamust.

Planeeringu menetlemisega seotud materjalid on kättesaadavad valla veebilehel planeeringute avalikustamise geoinfosüsteemis EVALD alates 19. juunist 2023. Soovitame detailplaneeringu materjalidega tutvuda elektroonselt. Paberkandjal materjalidega tutvumine tuleks valida eelkõige juhul, kui elektroonsete materjalidega tutvumise võimalus puudub.

Palume isikutel, kes paberkandjal materjalidega soovivad tutvuda, oma soovist ette teatada maaspetsialistile Kati Kalale e-posti aadressil kati.kala@kastre.ee või telefonil 744 6521.

Arvamusi saab esitada kirjalikult Kastre Vallavalitsuse aadressil Vallamaja, Kurepalu küla, 62113 Kastre vald või e-posti aadressil vald@kastre.ee 4. juulini 2023.

Lisainfo:

Kati Kala

maaspetsialist

kati.kala@kastre.ee

744 6521

Hugo katastriüksuse detailplaneeringu algatamine

6.04.23

Kastre Vallavalitsus otsustas 9. septembri 2022 korraldusega nr 468 algatada Sarakuste külas asuva Hugo katastriüksuse detailplaneeringu.
Planeeringualaks on Hugo katastriüksus (kinnistu registriosa nr 4310604, katastritunnus 50102:001:0053, pindala on 4,25 ha, sihtotstarve 100% maatulundusmaa). Ehitisregistri andmetel katastriüksusel hooneid ja rajatisi ei paikne. Planeeritava ala pindala kokku on 4,25 hektarit.
Detailplaneeringu eesmärk on planeeringuala kruntideks jagamine ja ehitusõiguse määramine viie üksikelamu püstitamiseks. Planeerimisseaduse § 125 lõike 2 kohaselt on detailplaneeringu koostamine nõutav üldplaneeringuga määratud detailplaneeringu koostamise kohustusega alal või juhul. Mäksa valla üldplaneeringu (seletuskirja peatükk III-6) kohaselt on detailplaneeringu koostamine kohustuslik, kui hajaasustusalal soovitakse hoonestust tihendada või ehitusõigust taotleda suuremal määral, kui see on tsoonis üldnormina 100/1 lubatud või kui uushoonestus on naabri elukondlike hoonete mõttelises privaatsusringis, st lähemal kui 100 m. Detailplaneeringu algatamine ei ole vastuolus Mäksa valla üldplaneeringuga ja koostatava detailplaneeringuga ei muudeta kehtivat Mäksa valla üldplaneeringut. Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimise süsteemi seaduse § 33 lõike 2 ja lõike 6 ning Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 “Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu” alusel ei kaasne detailplaneeringuga kavandatud tegevusele keskkonnamõju strateegilise hindamise kohustust. PlanS § 124 lõike 5 alusel on detailplaneeringu koostamisel, kui planeering on aluseks keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lõike 1 kohasele tegevusele, kohustuslik keskkonnamõju strateegiline hindamine. PlanS § 124 lõike 6 kohaselt tuleb detailplaneeringu koostamisel, mis eeldatavalt avaldab Natura 2000 võrgustiku alale mõju, anda eelhinnang ja kaaluda keskkonnamõju strateegilist hindamist, lähtudes keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lõigetes 4 ja 5 sätestatud kriteeriumidest ning § 33 lõike 6 kohaste asjaomaste asutuste seisukohtadest. Detailplaneeringuga kavandatud tegevus ei ole olulise keskkonnamõjuga ja planeeritav ala ei asu Natura 2000 võrgustiku alal, mistõttu puudub vajadus eelhinnangu koostamiseks ja seeläbi keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise kaalumiseks.  Keskkonnaregistri EELIS ja Maa-ameti andmetel ei ole Hugo katastriüksusel registreeritud kaitsealuseid liike. Kokkuvõttes järeldub, et kavandataval tegevusel puudub keskkonnamõju eelhinnangu andmise kohustus. Siit ka järeldub, et keskkonnamõju hindamise algatamata jätmise otsuse korral ei pea küsima seisukohta asjaomastelt asutustelt KeHJS § 33 lõike 6 sätestatud korras. Kastre Vallavalitsus on seisukohal, et keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik PlanS § 126 lõike 1 punkti 12 kohaselt detailplaneeringu menetluse käigus. Detailplaneeringut algatades uuringute ja analüüside tegemise vajadus puudub.

Korralduse ja korralduse lisaga (sh planeeringuala piir) on võimalik tutvuda avalikus dokumendiregistris, Ametlikes
Teadaannetes, Kastre valla veebilehel kaardirakenduses EVALD.
Hugo detailplaneeringu algatamise joonis (pdf)

Lisainfo:

Kati Kala

maaspetsialist

744 6521

kati.kala@kastre.ee