Kodumetsa katastriüksuse detailplaneeringu vastuvõtmine ja avaliku väljapaneku korraldamine

Kodumetsa katastriüksuse detailplaneeringu kehtestamine

Kastre Vallavalitsus otsustas 26.01.2024 korraldusega nr 44 kehtestada Aardla külas asuva Age detailplaneeringu. Käesoleva detailplaneeringu eesmärk on ehitusõiguse määramine, tehnovõrkude lahendamine ning juurdepääsu kavandamine avalikult kasutatavalt teelt. Detailplaneeringu ala ei ole hõlmatud varasemalt kehtestatud detailplaneeringuga. Planeeritava ala pindala on 2507,0 m2. Kõnealune detailplaneering on kooskõlas kehtiva üldplaneeringuga ehk detailplaneering ei sisalda Haaslava valla üldplaneeringu põhilahenduse muutmise ettepanekut. Detailplaneeringuga säilitatakse senine maatulundusmaa maakasutuse sihtotstarve. Krundi piire ei muudeta. Planeeritud hoonete suurim lubatud arv krundil on 4 (põhihoone ja 3 abihoonet sh ka ehitusloakohustuseta hooned). Hoonete lubatud maksimaalne kõrgus on põhihoonel 8,0 m ning abihoonetel 5,0 m. Hoonete suurim lubatud ehitisealune pind on 400 m2. Lubatud katusekallete vahemik on 0– 25o.  Planeeringuala on lubatud piirata kuni 1,5 m, lähtudes rohelise võrgustiku piirangutest, tohib piirdeid rajada vaid ümber õuemaa (õuemaa paiknemine on välja toodud põhijoonisel (joonis 4)). Kodumetsa kinnistu külgneb avalikus kasutuses oleva Savisaare teega (tee nr.1850009), mis tagab ka juurdepääsu planeeringualale. Parkimine lahendatakse krundisiseselt ning ette on nähtud vähemalt 3 parkimiskohta. Detailplaneeringu realiseerimise majanduslik mõju on positiivne, kuna elamukrundi planeerimisega kaasneb Kastre vallale võimalik elanike arvu tõus. Planeeritava tegevusega negatiivne mõju majanduslikule keskkonnale puudub. Planeeringualal ja vahetusläheduses puuduvad muinsuskaitsealused mälestised või nende kaitsevööndid, millele võiks detailplaneeringuga kavandatav tegevus mõju avaldada. Seega ei ole alust eeldada, et elamu ja abihoonete rajamisel oleks otsene negatiivne kultuuriline mõju. Detailplaneeringuga planeeritud hoonete rajamisega kaasnev peamine positiivne sotsiaalne mõju väljendub uute kogukonnaliikmete näol. Negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale võib avalduda eelkõige ehitusperioodil lähiümbruse elanikele, põhiliselt suurenenud müra- ja vibratsioonitaseme ning liiklussageduse näol. Tuginedes eeltoodule, võib eeldada, et pikaajaline negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale puudub. Detailplaneeringu realiseerimisega kaasnevad mõjud looduskeskkonnale ei ole ulatuslikud, kuna lähipiirkonnas on juba välja kujunenud inimtegevuse poolt mõjutatud keskkond. Planeeringualal ei asu kaitsealuseid taime- või loomaliike ega Natura2000 ala. Tegevusega kaasnevad võimalikud mõjud on eeldatavalt väikesed ja ehitiste valmimise järgselt negatiivsed mõjud vähenevad oluliselt. Samuti ei ole mõjude ulatus suur ning piirneb peamiselt planeeringualaga. Planeeritava tegevusega kaasneb väga vähene liikluskoormusest tulenev mürataseme ja õhusaaste suurenemine, kuid oodata ei ole ülenormatiivsete tasemete esinemist. Kastre Vallavalitsus ja detailplaneeringust huvitatud isik on sõlminud, millega lepiti kokku detailplaneeringukohaste rajatiste väljaehitamise kohustused ja tingimused. Kehtestatud detailplaneeringuga on võimalik tutvuda valla veebilehel detailplaneeringute  avalikustamise keskkonnas EVALD, planeeringute andmekogus ja tööajal Kastre Vallavalitsuses (Vallamaja, Kurepalu küla,  Kastre vald). Täiendav info: Kati Kala, kati.kala@kastre.ee, 7446521.

Kodumetsa katastriüksuse detailplaneeringu vastuvõtmine ja avaliku väljapaneku korraldamine

Kastre Kastre Vallavalitsus võttis 25. oktoobri 2023 korraldusega nr 852 vastu ja suunas avalikule väljapanekule Aardla külas asuva Kodumetsa katastriüksuse detailplaneeringu. Käesoleva detailplaneeringu eesmärk on ehitusõiguse määramine, tehnovõrkude lahendamine ning juurdepääsu kavandamine avalikult kasutatavalt teelt. Planeeritava ala pindala on 2507,0 m2. Kõnealune detailplaneering on kooskõlas kehtiva üldplaneeringuga ehk detailplaneering ei sisalda Haaslava valla üldplaneeringu põhilahenduse muutmise ettepanekut. Detailplaneeringuga säilitatakse senine maatulundusmaa maakasutuse sihtotstarve. Krundi piire ei muudeta. Planeeritud hoonete suurim lubatud arv krundil on 4 (põhihoone ja 3 abihoonet sh ka ehitusloakohustuseta hooned). Hoonete lubatud maksimaalne kõrgus on põhihoonel 8,0 m ning abihoonetel 5,0 m. Hoonete suurim lubatud ehitisealune pind on 400 m2. Lubatud katusekallete vahemik on 0– 25o.  Planeeringuala on lubatud piirata kuni 1,5 m, lähtudes rohelise võrgustiku piirangutest, tohib piirdeid rajada vaid ümber õuemaa (õuemaa paiknemine on välja toodud põhijoonisel (joonis 4)). Kodumetsa kinnistu külgneb avalikus kasutuses oleva Savisaare teega (tee nr.1850009), mis tagab ka juurdepääsu planeeringualale. Parkimine lahendatakse krundisiseselt ning ette on nähtud vähemalt 3 parkimiskohta. Planeeringuala objektide elektrivarustusega kindlustamine toimub olemasoleva Georgia Alajaama baasil. Arvestades paiknemist hajaasustuspiirkonnas, kus ühisveevärk puudub, on joogiveega varustamiseks otstarbekohane rajada oma kinnistu tarbeks puurkaev. Ühtse kanalisatsioonitrassi puudumise tõttu antud piirkonnas tuleb krundi kanalisatsioon lahendada omapuhasti või reoveemahutiga. Detailplaneeringu realiseerimise majanduslik mõju on positiivne, kuna elamukrundi planeerimisega kaasneb Kastre vallale võimalik elanike arvu tõus. Planeeritava tegevusega negatiivne mõju majanduslikule keskkonnale puudub. Planeeringualal ja vahetusläheduses puuduvad muinsuskaitsealused mälestised või nende kaitsevööndid, millele võiks detailplaneeringuga kavandatav tegevus mõju avaldada. Seega ei ole alust eeldada, et elamu ja abihoonete rajamisel oleks otsene negatiivne kultuuriline mõju. Detailplaneeringuga planeeritud hoonete rajamisega kaasnev peamine positiivne sotsiaalne mõju väljendub uute kogukonnaliikmete näol. Negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale võib avalduda eelkõige ehitusperioodil lähiümbruse elanikele, põhiliselt suurenenud müra- ja vibratsioonitaseme ning liiklussageduse näol. Tuginedes eeltoodule, võib eeldada, et pikaajaline negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale puudub. Detailplaneeringu realiseerimisega kaasnevad mõjud looduskeskkonnale ei ole ulatuslikud, kuna lähipiirkonnas on juba välja kujunenud inimtegevuse poolt mõjutatud keskkond. Planeeringualal ei asu kaitsealuseid taime- või loomaliike ega Natura2000 ala. Tegevusega kaasnevad võimalikud mõjud on eeldatavalt väikesed ja ehitiste valmimise järgselt negatiivsed mõjud vähenevad oluliselt. Samuti ei ole mõjude ulatus suur ning piirneb peamiselt planeeringualaga. Planeeritava tegevusega kaasneb väga vähene liikluskoormusest tulenev mürataseme ja õhusaaste suurenemine, kuid oodata ei ole ülenormatiivsete tasemete esinemist. Vastavalt Eesti Geoloogiateenistuse Eesti pinnase radooniriski kaardile asub planeeringuala 2020. a andmetele tuginedes kõrge radoonisisaldusega pinnasel (50-100 kBq/m³). Tegeliku radoonitaseme selgitamiseks tuleb elamu ehitusprojekti koostamisele eelnevalt teostada radoonitaseme mõõtmine pinnases konkreetses ehitatava hoone asukohas, et täpsustada ehitusprojektiga radooniohutu lahendus vastavalt radoonimõõtmise tulemustele. Detailplaneering on kooskõlastatud Päästeametiga. Koostööd on tehtud tehnovõrkude valdajatega ning naaberkinnistute omanike ja isikutega, kes on avaldanud soovi olla kaasatud. Detailplaneeringu avalik väljapanek toimub  14. – 28. november 2023. Detailplaneeringuga on võimalik tutvuda Kastre Vallavalitsus tööpäevadel kohapeal (Vallamaja, Kurepalu küla, Kastre vald) ja valla veebilehel. Avaliku väljapaneku jooksul on igal isikul õigus avaldada detailplaneeringu kohta arvamust. 

Planeeringu menetlemisega seotud materjalid on kättesaadavad valla veebilehel planeeringute avalikustamise geoinfosüsteemis EVALD alates 14.11.2023. Soovitame detailplaneeringu materjalidega tutvuda elektroonselt. Paberkandjal materjalidega tutvumine valida eelkõige juhul, kui elektroonsete materjalidega tutvumise võimalus puudub.

Palume isikutel, kes paberkandjal materjalidega soovivad tutvuda, oma soovist ette teatada maaspetsialist Kati Kalale (kati.kala@kastre.ee, tel. 7446521).

Arvamuse saab esitada kirjalikult Kastre Vallavalitsuse aadressil Vallamaja, Kurepalu küla, 62113 Kastre vald või e-posti aadressil vald@kastre.ee kuni 29. novembrini 2023.

Täiendav info: Kati Kala, kati.kala@kastre.ee, 7446521.

Kastre Vallavalitsus otsustas  5. aprilli 2023 korraldusega nr 322 algatada Aardla külas asuva Kodumetsa katastriüksuse detailplaneeringu.

Planeeringualaks on Kodumetsa katastriüksus (kinnistu registriosa nr 4136804, katastritunnus 18501:001:0913, pindala on 2507,0 ruutmeetrit, sihtotstarve 100% maatulundusmaa). Planeeritava ala pindala on 2507,0 ruutmeetrit. Ehitisregistri andmetel katastriüksusel hooneid ja rajatisi ei paikne, kuid maa-ameti kaardirakenduse andmetel asub Kodumetsa katastriüksusel kaks hoonet ja mänguväljak ning maa-ameti kitsenduste kaardilt lähtub, et antud alal paikneb elektrikaabelliin (MKL214444383). Detailplaneeringu eesmärk on ehitusõiguse määramine, tehnovõrkude lahendamine ning juurdepääsu kavandamine avalikult kasutatavalt teelt. Detailplaneeringu ala ei ole hõlmatud varasemalt kehtestatud detailplaneeringuga.

Planeerimisseaduse (edaspidi PlanS) § 125 lõike 2 kohaselt on detailplaneeringu koostamine nõutav üldplaneeringuga määratud detailplaneeringu koostamise kohustusega alal või juhul. Kodumetsa katastriüksus jääb üldplaneeringus osaliselt säilitatava metsamaa maa-alale, millel maa kasutusotstarbe muutmine ja  uushoonestuse tarbeks ehitusõiguse määramine, mille kinnistu kattub osaliselt või täielikult säilitamisele kuuluvate väärtuslike maastike ja koosluste võrgustikuga, rohevõrgustiku alaga, asub väärtuslikul põllumaal või metsamaal, saab toimuda Haaslava valla üldplaneeringu (seletuskirja peatükk 3.3.7.) kohaselt ainult detailplaneeringu koostamise käigus.

Kodumetsa katastriüksus asub Haaslava valla keskkonnakaardil rohelise võrgustiku ja kohaliku tähtsusega väärtusliku maastiku alal. Detailplaneeringu algatamine ei ole vastuolus Haaslava valla üldplaneeringuga ja koostatava detailplaneeringuga ei muudeta kehtivat Haaslava valla üldplaneeringut. Kastre Vallavolikogu 16. juuni 2020 määruse nr 99 „Pädevuse delegeerimine” § 2 alusel on üldplaneeringut mittemuutva detailplaneeringu algatamine vallavalitsuse pädevuses.

Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimise süsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lõike 2 ja lõike 6 ning Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 “Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu” alusel ei kaasne detailplaneeringuga kavandatud tegevusele keskkonnamõju strateegilise hindamise kohustust. PlaS § 124 lõike 5 alusel on detailplaneeringu koostamisel, kui planeering on aluseks KeHJS § 6 lõike 1 kohasele tegevusele, kohustuslik keskkonnamõju strateegiline hindamine. PlanS § 124 lõike 6 alusel tuleb detailplaneeringu koostamisel, mis eeldatavalt avaldab Natura 2000 võrgustiku alale mõju, anda eelhinnang ja kaaluda keskkonnamõju strateegilist hindamist, lähtudes KeHJS § 33 lõigetes 4 ja 5 sätestatud kriteeriumidest ning § 33 lõike 6 kohaste asjaomaste asutuste seisukohtadest. Detailplaneeringuga kavandatud tegevus ei ole olulise keskkonnamõjuga ja planeeritav ala ei asu Natura 2000 võrgustiku alal, mistõttu puudub vajadus eelhinnangu koostamiseks ja seeläbi keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise kaalumiseks. Keskkonnaregistri EELIS ja Maa-ameti andmetel ei ole katastriüksusel registreeritud kaitsealuseid liike. Kokkuvõttes järeldub, et kavandataval tegevusel puudub keskkonnamõju eelhinnangu andmise kohustus ja keskkonnamõju hindamise algatamata jätmise otsuse korral ei pea küsima seisukohta asjaomastelt asutustelt KeHJS § 33 lg 6 sätestatud korras. Samuti ei ole vaja anda keskkonnamõju eelhinnangut edasisel tegevuslubade taotlemisel (sh ei kohaldu KeHJS § 61 lg 3 alusel kehtestatud Keskkonnaministri 16.08.2017 määrus nr 31 „Eelhinnangu sisu täpsustatud nõuded”). Kastre Vallavalitsus on seisukohal, et keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik PlanS § 126 lõike 1 punkti 12 kohaselt detailplaneeringu menetluse käigus. Detailplaneeringut algatades uuringute ja analüüside tegemise vajadus puudub.

Detailplaneeringu raames on vajalik teostada planeeritava maa-ala geodeetiline mõõdistus ja radooniohu täpsustamiseks tuleb enne hoonete projekteerimist määrata pinnase radoonisisaldus. Täiendavate uuringute vajadus selgub detailplaneeringu koostamise käigus.

Korralduse ja korralduse lisaga (sh planeeringuala piir) on võimalik tutvuda avalikus dokumendiregistris, Ametlikes Teadaannetes, Kastre valla veebilehel planeeringute avalikustamise keskkonnas EVALD.

Lisainfo:

Kati Kala

maaspetsialist

744 6521

kati.kala@kastre.ee

Kastre vald – Vallamaja, Kurepalu,
Kastre vald, Tartu maakond 62113 

Tel: 744 6524