Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneering

Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine

Kastre Vallavalitsus otsustas 7. novembri 2024 korraldusega nr 570 kehtestada Kaagvere külas asuva Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneeringu. Käesoleva detailplaneeringu eesmärk on planeeringuala kruntideks jagamine, ehitusõiguse määramine üksikelamute püstitamiseks, tingimuste seadmine juurdepääsude, parkimise, tehnovõrkudega varustamise, heakorra ja haljastuse lahendamiseks. Planeeritava ala pindala on 13 233 m2. Detailplaneeringu ala ei ole hõlmatud varasemalt kehtestatud detailplaneeringuga. Kõnealune detailplaneering on kooskõlas detailplaneeringu kehtestamise hetkel kehtinud Mäksa valla üldplaneeringuga ehk detailplaneering ei sisalda Mäksa valla üldplaneeringu põhilahenduse muutmise ettepanekut. Detailplaneeringuga kavandatakse viis üksikelamu maa krunti, üks transpordimaa krunt juurdepääsutee jaoks ning üks vee tootmise ja jaotamise maa krunt puurkaevu jaoks. Planeeritud hoonete suurim lubatud arv elamukrundil on 3 (1 põhihoone ja 2 abihoonet sh ka ehitusloakohustuseta hooned). Hoonete lubatud maksimaalne kõrgus on põhihoonel 8,5 m ning abihoonetel 5,0 m. Hoonete suurim lubatud ehitisealune pind on 350 m2. Lubatud katusekallete vahemik põhihoonel on 35o – 45o ja abihoonel 15o – 30o. Krundi hoonestusala ja ehitusõigus on esitatud joonisel 4 (põhijoonis). Hoonestusala (krundi osa, kuhu võib rajada ehitusõigusega lubatud hoonestuse) piiritlemisel on lähtutud maksimaalsest hoonestamise võimalusest. Kõik hooned ja rajatised peavad lähtuma detailplaneeringust, v.a kuni 5 m2 suurused rajatised (prügimaja, koerakuut, laste mängumaja jne). Juurdepääs planeeringualale toimub 22260 Vana-Kastre – Roiu teelt. Olemasolev Kütinurga kinnistut läbiv tee likvideeritakse ning uus ristumine riigiteega on kavandatud planeeringuala kagu serva. Planeeritud liikluslahenduse aluseks on Landwerk OÜ poolt koostatud eskiisprojekt “Kastre vallas Kaagvere külas Kütinurga kinnistu ristumiskoha projekt”, töö nr T2327. Kruntidele juurdepääsuks on planeeritud teemaa krunt POS 6. Planeeritud sõidutee kaetakse asfaltbetooniga. Mäepealse ja Sillaotsa katastriüksustel paiknev olemasolev tee (ligikaudu 130 m) on juurdepääsuks Kase kinnistule (50101:001:0428). Planeeringuga on ette nähtud Kase kinnistu juurdepääsutee (sõidutee osa (3,5-4,0 m) katmine asfalti freespuruga h= 12 cm ja 2,5x pindamine, alumine killustik kruuskild fr 12/16, keskmine killustik graniit fr 8/12, ülemine killustik graniit fr 4/8, sideaineks bituumenemulsioon C67B4. Veevarustus on lahendatud lokaalselt. Veevarustuseks on planeeritud puurkaev krundile POS 7. Kanalisatsioon lahendatakse reoveepuhastite või reoveemahutite baasil. Pärast reovee bioloogilist puhastamist immutatakse see pinnasesse. Sademevesi immutatakse maapinda kinnistu piirides. Sademeveed tuleb suunata ehitatavatest hoonetest eemale ning immutada oma krundi piirides. Sademevee ärajuhtimine naaberkinnistutele pole lubatud. Tuletõrjevesi lahendatakse tuletõrjevee mahutiga. Elektrivarustuse planeerimisel on aluseks Elektrilevi OÜ poolt 12.03.2024 väljastatud tehnilised tingimused nr 469042. Detailplaneeringu ala elektrivarustus on võimalik planeeringualal asuva olemasoleva Võõbuse (Kuuste) alajaama baasil. Uute kruntide elektrivarustuseks on planeeritud alajaamast 0,4 kV maakaabelliinidega liitumisikilbid kruntide piirile. Tänavavalgustus on planeeritud tee äärde ning ühiskogumismahutite juurde. Soojavarustus on lahendatud lokaalselt. Lubatud on kõik lokaalse kütmise viisid ja kütused, mille kasutamine on keskkonnanormidega kooskõlas. Detailplaneeringu realiseerumine toob kaasa uute elanike lisandumise ning seeläbi suureneb ka kohalike teenuste tarbimine. Positiivne majanduslik mõju avaldub piirkonna heakorrastamise näol. Planeeringualal ja selle vahetus läheduses puuduvad muinsuskaitsealused mälestised või nende kaitsevööndid, mistõttu ei ole planeeringulahenduse realiseerimisel otsest negatiivset kultuurilist mõju. Planeeringulahendus on kooskõlas piirkonnas välja kujunenud asustusstruktuuriga. Negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale avaldub eelkõige ehitusperioodil lähiümbruse elanikele, suurenenud müra- ja vibratsioonitaseme ning liiklussageduse näol. Kuid tegemist on ajutise loomuga tegevusega, seetõttu võib eeldada, et pikaajaline negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale puudub. Planeeringualal ei paikne looduskaitse all olevaid objekte ning planeeringuga kavandatav tegevus ei too kaasa olulisi keskkonnamõjusid. EELIS andmebaasi alusel alal kaitstavaid taime- ega loomaliike ei ole. Planeeringulahenduse realiseerimine ei põhjusta eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks pikaajaline keskkonnaseisundi kahjustumine, sealhulgas vee, pinnase, õhusaastatuse, olulise jäätmetekke või mürataseme suurenemine. Planeeritava tegevusega kaasneb vähene liikluskoormuse, mürataseme ja õhusaaste suurenemine, mis ei ületa normatiivseid tasemeid. Tuginedes eeltoodule, võib eeldada, et negatiivne mõju looduskeskkonnale puudub. Kastre Vallavalitsus on planeeringust huvitatud isikute ja planeeringu koostajaga sõlminud 04.10.2023 halduslepingu nr 11-5/198 detailplaneeringu koostamise õiguse üleandmiseks ja detailplaneeringu koostamise rahastamiseks ning detailplaneeringukohase tehnilise infrastruktuuri väljaehitamiseks ja väljaehitamise rahastamiseks. Planeeringu elluviimisega ei kaasne Kastre vallale kohustust planeeringukohase avalikuks kasutamiseks ette nähtud tee ja sellega seonduvate rajatiste, haljastuse, tehnorajatiste väljaehitamiseks ja planeeringulahenduse elluviimiseks otseselt vajalike ning sellega funktsionaalselt seotud rajatiste väljaehitamiseks. Planeeringuala ehitusõigused realiseerib kinnistu igakordne omanik. Huvitatud isiku kohustus on tagada kavandatud kinnistute tarbijatele katkematu kvaliteetse joogiveega varustatus.

Kehtestatud detailplaneeringuga on võimalik tutvuda valla veebilehel detailplaneeringute  avalikustamise keskkonnas EVALD, planeeringute andmekogus (PLANK) ja tööajal Kastre Vallavalitsuses (Vallamaja, Kurepalu küla,  Kastre vald).

Täiendav info: Kati Kala, kati.kala@kastre.ee, 7446521.

Põhijoonis (pdf)

Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneeringu vastuvõtmine ja avaliku väljapaneku korraldamine

Kastre Vallavalitsus võttis 25.09.2024 korraldusega nr 506 vastu ja suunas avalikule väljapanekule Kaagvere külas asuva Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneeringu. Käesoleva detailplaneeringu koostamise eesmärk on planeeringuala kruntideks jagamine, ehitusõiguse määramine üksikelamute püstitamiseks, tingimuste seadmine juurdepääsude, parkimise, tehnovõrkudega varustamise, heakorra ja haljastuse lahendamiseks. Planeeritava ala pindala on 13233 m 2. Detailplaneeringu ala ei ole hõlmatud varasemalt kehtestatud detailplaneeringuga. Kõnealune detailplaneering on kooskõlas kehtiva üldplaneeringuga ehk detailplaneering ei sisalda Mäksa valla üldplaneeringu põhilahenduse muutmise ettepanekut. Vastuvõtmiseks esitatud detailplaneeringuga kavandatakse viis üksikelamu maa krunti, üks transpordimaa krunt juurdepääsutee jaoks ning üks vee tootmise ja jaotamise maa krunt puurkaevu jaoks. Planeeritud hoonete suurim lubatud arv elamukrundil on 3 (1 põhihoone ja 2 abihoonet sh ka ehitusloakohustuseta hooned). Hoonete lubatud maksimaalne kõrgus on põhihoonel 8,5 m ning abihoonetel 5,0 m. Hoonete suurim lubatud ehitisealune pind on 350 m2. Lubatud katusekallete vahemik  põhihoonel on 35o – 45o ja abihoonel 15o – 30o.  Krundi hoonestusala ja ehitusõigus on esitatud joonisel 4 (põhijoonis). Hoonestusala (krundi osa, kuhu võib rajada ehitusõigusega lubatud hoonestuse) piiritlemisel on lähtutud maksimaalsest hoonestamise võimalusest. Kõik hooned ja rajatised peavad lähtuma detailplaneeringust, v.a kuni 5 m2 suurused rajatised (prügimaja, koerakuut, laste mängumaja jne).  Juurdepääs planeeringualale toimub 22260 Vana-Kastre – Roiu teelt. Olemasolev Kütinurga kinnistut läbiv tee likvideeritakse ning uus ristumine riigiteega on kavandatud planeeringuala kagu serva. Planeeritud liikluslahenduse aluseks on Landwerk OÜ poolt koostatud eskiisprojekt “Kastre vallas Kaagvere külas Kütinurga kinnistu ristumiskoha projekt”, töö nr T2327. Kruntidele juurdepääsuks on planeeritud teemaa krunt POS 6. Planeeritud sõidutee kaetakse asfaltbetooniga. Mäepealse ja Sillaotsa katastriüksustel paiknev olemasolev tee (ligikaudu 130 m) on juurdepääsuks Kase kinnistule (50101:001:0428). Planeeringuga on ette nähtud Kase kinnistu juurdepääsutee (sõidutee osa (3,5-4,0 m) katmine asfalti freespuruga h= 12 cm ja 2,5x pindamine, alumine killustik kruuskild fr 12/16, keskmine killustik graniit fr 8/12, ülemine killustik graniit fr 4/8, sideaineks bituumenemulsioon C67B4. Veevarustus on lahendatud lokaalselt. Veevarustuseks on planeeritud puurkaev krundile POS 7. Kanalisatsioon lahendatakse reoveepuhastite või reoveemahutite baasil. Pärast reovee bioloogilist puhastamist immutatakse see pinnasesse. Sademevesi immutatakse maapinda kinnistu piirides. Sademeveed tuleb suunata ehitatavatest hoonetest eemale ning immutada oma krundi piirides. Sademevee ärajuhtimine naaberkinnistutele pole lubatud. Tuletõrjevesi lahendatakse tuletõrjevee mahutiga. Elektrivarustuse planeerimisel on aluseks Elektrilevi OÜ poolt 12.03.2024 väljastatud  tehnilised tingimused nr 469042. Detailplaneeringu ala elektrivarustus on võimalik planeeringualal asuva olemasoleva Võõbuse:(Kuuste) alajaama baasil. Uute kruntide elektrivarustuseks on planeeritud alajaamast 0,4 kV maakaabelliinidega liitumisikilbid kruntide piirile. Tänavavalgustus on planeeritud tee äärde ning ühiskogumismahutite juurde. Soojavarustus on lahendatud lokaalselt. Lubatud on kõik lokaalse kütmise viisid ja kütused, mille kasutamine on keskkonnanormidega kooskõlas. Detailplaneering on kooskõlastatud Päästeametiga ja Transpordiametiga ning kaasatud on ka maa-amet. Koostööd on tehtud tehnovõrkude valdajatega ning naaberkinnistute omanike ja isikutega, kes on avaldanud soovi olla kaasatud. Detailplaneeringu realiseerumine toob kaasa uute elanike lisandumise ning seeläbi suureneb ka kohalike teenuste tarbimine. Positiivne majanduslik mõju avaldub piirkonna heakorrastamise näol. Planeeringualal ja selle vahetus läheduses puuduvad muinsuskaitsealused mälestised või nende kaitsevööndid, mistõttu ei ole planeeringulahenduse realiseerimisel otsest negatiivset kultuurilist mõju. Planeeringulahendus on kooskõlas piirkonnas välja kujunenud asustusstruktuuriga. Negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale avaldub eelkõige ehitusperioodil lähiümbruse elanikele, suurenenud müra- ja vibratsioonitaseme ning liiklussageduse näol. Kuid tegemist on ajutise loomuga tegevusega, seetõttu võib eeldada, et pikaajaline negatiivne mõju sotsiaalsele keskkonnale puudub. Planeeringualal ei paikne looduskaitse all olevaid objekte ning planeeringuga kavandatav tegevus ei too kaasa olulisi keskkonnamõjusid. EELIS andmebaasi alusel alal kaitstavaid taime- ega loomaliike ei ole. Planeeringulahenduse realiseerimine ei põhjusta eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks pikaajaline keskkonnaseisundi kahjustumine, sealhulgas vee, pinnase, õhusaastatuse, olulise jäätmetekke või mürataseme suurenemine. Planeeritava tegevusega kaasneb vähene liikluskoormuse, mürataseme ja õhusaaste suurenemine, mis ei ületa normatiivseid tasemeid. Tuginedes eeltoodule, võib eeldada, et negatiivne mõju looduskeskkonnale puudub. Detailplaneeringu avalik väljapanek toimub  21. oktoober – 03. november 2024. Detailplaneeringuga on võimalik tutvuda Kastre Vallavalitsus tööpäevadel kohapeal (Vallamaja, Kurepalu küla, Kastre vald) ja valla veebilehel. Avaliku väljapaneku jooksul on igal isikul õigus avaldada detailplaneeringu kohta arvamust. Planeeringu menetlemisega seotud materjalid on kättesaadavad valla veebilehel planeeringute avalikustamise geoinfosüsteemis EVALD alates 21.10.2024. Soovitame detailplaneeringu materjalidega tutvuda elektroonselt. Paberkandjal materjalidega tutvumine valida eelkõige juhul, kui elektroonsete materjalidega tutvumise võimalus puudub. Palume isikutel, kes paberkandjal materjalidega soovivad tutvuda, oma soovist ette teatada maaspetsialist Kati Kalale (kati.kala@kastre.ee, tel. 7446521). Arvamuse saab esitada kirjalikult Kastre Vallavalitsuse aadressil Vallamaja, Kurepalu küla, 62113 Kastre vald või e-posti aadressil vald@kastre.ee kuni 04. novembrini 2024. Täiendav info: Kati Kala, kati.kala@kastre.ee, 7446521.

Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneering

Kastre Vallavalitsus otsustas  13. oktoobri 2023 korraldusega nr 811 algatada Kaagvere külas asuva Kütinurga katastriüksuse ja lähiala detailplaneeringu. Planeeringualaks on Kütinurga katastriüksus (kinnistu registriosa nr 22307250, katastritunnus 50101:001:0445, pindala on 13233,0 m2, sihtotstarve 100% elamumaa). Planeeritava ala pindala on 13233 m2. Ehitisregistri andmetel Kütinurga katastriüksusel hooneid ja rajatisi ei paikne. Detailplaneeringu eesmärgiks on kruntideks jagamine, ehitusõiguse määramine üksikelamute püstitamiseks, tingimuste seadmine juurdepääsude, parkimise, tehnovõrkudega varustamise, heakorra ja haljastuse lahendamiseks. Detailplaneeringu ala ei ole hõlmatud varasemalt kehtestatud detailplaneeringuga. Planeerimisseaduse (edaspidi PlanS) § 125 lõike 2 kohaselt on detailplaneeringu koostamine nõutav üldplaneeringuga määratud detailplaneeringu koostamise kohustusega alal või juhul. Mäksa valla üldplaneeringu (seletuskirja peatükk III-6) kohaselt on detailplaneeringu koostamine kohustuslik, kui hajaasustusalal soovitakse hoonestust tihendada või ehitusõigust taotleda suuremal määral, kui see on tsoonis üldnormina 100/1 lubatud või kui uushoonestus on naabri elukondlike hoonete mõttelises privaatsusringis, st lähemal kui 100 m. Kütinurga katastriüksus jääb Mäksa valla üldplaneeringu maa- ja veealade üldised kasutustingimuste kaardil põllu- ja metsamajandusalale, mis on hajaasustus. Detailplaneeringu algatamine ei ole vastuolus Mäksa valla üldplaneeringuga ja koostatava detailplaneeringuga ei muudeta kehtivat Mäksa valla üldplaneeringut. Kastre Vallavolikogu 16. juuni 2020 määruse nr 99 „Pädevuse delegeerimine” § 2 alusel on üldplaneeringut mittemuutva detailplaneeringu algatamine vallavalitsuse pädevuses. Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimise süsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lõike 2 ja lõike 6 ning Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 “Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu” alusel ei kaasne detailplaneeringuga kavandatud tegevusele keskkonnamõju strateegilise hindamise kohustust. PlaS § 124 lõike 5 alusel on detailplaneeringu koostamisel, kui planeering on aluseks KeHJS § 6 lõike 1 kohasele tegevusele, kohustuslik keskkonnamõju strateegiline hindamine. PlanS § 124 lõike 6 alusel tuleb detailplaneeringu koostamisel, mis eeldatavalt avaldab Natura 2000 võrgustiku alale mõju, anda eelhinnang ja kaaluda keskkonnamõju strateegilist hindamist, lähtudes KeHJS § 33 lõigetes 4 ja 5 sätestatud kriteeriumidest ning § 33 lõike 6 kohaste asjaomaste asutuste seisukohtadest. Detailplaneeringuga kavandatud tegevus ei ole olulise keskkonnamõjuga ja planeeritav ala ei asu Natura 2000 võrgustiku alal, mistõttu puudub vajadus eelhinnangu koostamiseks ja seeläbi keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise kaalumiseks. Keskkonnaregistri EELIS ja Maa-ameti andmetel ei ole katastriüksusel registreeritud kaitsealuseid liike. Kokkuvõttes järeldub, et kavandataval tegevusel puudub keskkonnamõju eelhinnangu andmise kohustus ja keskkonnamõju hindamise algatamata jätmise otsuse korral ei pea küsima seisukohta asjaomastelt asutustelt KeHJS § 33 lg 6 sätestatud korras. Samuti ei ole vaja anda keskkonnamõju eelhinnangut edasisel tegevuslubade taotlemisel (sh ei kohaldu KeHJS § 61 lg 3 alusel kehtestatud Keskkonnaministri 16.08.2017 määrus nr 31 „Eelhinnangu sisu täpsustatud nõuded”). Kastre Vallavalitsus on seisukohal, et keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik PlanS § 126 lõike 1 punkti 12 kohaselt detailplaneeringu menetluse käigus. Detailplaneeringut algatades uuringute ja analüüside tegemise vajadus puudub. Detailplaneeringu raames on vajalik teostada planeeritava maa-ala geodeetiline mõõdistus ja radooniohu täpsustamiseks tuleb enne hoonete projekteerimist määrata pinnase radoonisisaldus. Lähtuvalt asjaolust, et planeeringuala piirneb riigiteega, tuleb planeeringu koostamisel arvestada olemasolevast ja perspektiivsest liiklusest põhjustatud häiringutega (müra, vibratsioon, õhusaaste).

Täiendavate uuringute vajadus selgub detailplaneeringu koostamise käigus. Korralduse ja korralduse lisaga (sh planeeringuala piir) on võimalik tutvuda avalikus dokumendiregistris, Ametlikud Teadaanded, Kastre valla veebilehel planeeringute avalikustamise keskkonnas EVALD.

Lisainfo:

Kati Kala

kati.kala@kastre.ee

7446521